بیمه آنلاین موبایل با اسنپ

نه نگران سرقت تلفن همراه یا تبلت‌تان در شلوغی و همهمه خیابان باشید، نه افتادن و شکستن یا گم‌شدن آنها. با اسنپ، دستگاه‌تان را دربرابر انواع آسیب‌ها و سرقت بیمه کنید و هرکجا هستید، با خیال راحت قدم بزنید.

انواع بیمه موبایل

در حال حاضر شرکت‌های محدودی خدمات بیمه موبایل و تبلت را ارائه می‌دهند که یکی از معتبرترین آنها شرکت بیمه سامان است. این شرکت با ارائه دو نوع بیمه «صفحه نمایش» و «سرقت و خرابی» خیال بیمه‌گذار را بابت بخش زیادی از آسیب‌های احتمالی و خطرات تهدیدکننده تلفن همراه راحت می‌کند. در هر دو طرح بیمه صفحه‌نمایش و بیمه سرقت و خرابی، ارائه مشخصات کامل دستگاه شامل شماره سریال، مدل و برند دستگاه جهت صدور گواهی بیمه‌نامه الزامی است.

بیمه سرقت گوشی موبایل

حتی اگر گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت دارید، با این پوشش دغدغه قدم‌زدن در خیابان‌های شلوغ شهر را نداشته باشید. شرکت‌های بیمه‌گر موبایل پوشش‌های مختلفی در نظر گرفته‌اند تا خیال بیمه‌گذاران را از این جهت راحت کنند. 

بیمه صفحه نمایش موبایل

شکستن گوشی و صفحه‌نمایش یکی از سنگین‌ترین آسیب‌های وارده به گوشی‌های موبایل و تبلت‌های گران‌قیمت است. با توجه به ساعات طولانی استفاده از این تجهیزات در طول روز، این اتفاقات ناخوشایند چندان هم دور از ذهن نیست. شرکت‌های بیمه‌گر در این شرایط بیمه‌گذاران را تنها نمی‌گذارند. صاحبان گوشی‌های هوشمند می‌توانند در صورت شکستن تلفن همراه یا آسیب‌دیدگی تاچ و ال‌سی‌دی، هزینه تعمیر را از شرکت بیمه دریافت کنند؛ به‌غیر از بیمه گوشی آیفون که شامل این خسارت‌ها نمی‌شود.

انتخاب گزینه «بیمه موبایل و تبلت»

در اولین مرحله، سوپراپ اسنپ را باز کنید و با انتخاب گزینه «بیمه» وارد سرویس اسنپ‌بیمه شوید. بین سه گزینه پیش رو، بیمه موبایل و تبلت را انتخاب کنید و بعد از واردکردن قیمت دستگاه به تومان، وارد صفحه انتخاب بیمه شوید.

انتخاب نوع بیمه موردنظر

در این مرحله می‌توانید شرایط دو نوع بیمه صفحه موبایل و بیمه سرقت و خرابی دستگاه (پوشش کلی) را با دقت بخوانید، جزئیات هرکدام شامل خطرات تحت‌پوشش، تعهدات بیمه‌گر، فرانشیز و موارد استثنا را که تحت‌پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند ببینید، از مبلغ هرکدام باخبر شوید و یکی را انتخاب کنید.

ورود اطلاعات و تست سلامت صفحه موبایل

پس از درج اطلاعات شخصی نظیر کد ملی، تاریخ تولد و آدرس جهت تأیید هویت و صدور بیمه‌نامه به صفحه سنجش سلامت صفحه موبایل منتقل می‌شوید. درنهایت بعد از بارگذاری اسکرین‌شات از صفحه IMEI  گوشی، جهت پرداخت آنلاین حق بیمه به درگاه بانکی متصل خواهید شد.

فرانشیز بیمه موبایل و تبلت

فرانشیز درصدی از کل مبلغ خسارت است که فرد بیمه‌گذار پرداخت می‌کند و هزینه آن بر عهده شرکت بیمه نیست.
۱. فرانشیز در طرح بیمه صفحه‌نمایش موبایل
•	فرانشیز خسارت ناشی از شکست تاچ و ال‌سی‌دی (تعویض قطعه و تعمیرات) معادل ۲۵درصد و حداقل ۲۰۰هزار تومان است.
۲. فرانشیز در طرح بیمه سرقت و خرابی
•	فرانشیز خسارت جزئی (تعویض قطعات، تعمیرات تاچ و ال‌سی‌دی) معادل ۲۰درصد و حداقل ۲۰۰هزار تومان است.
•	خسارت کلی (برای گوشی‌های غیرقابل‌تعمیر) معادل ۲۰درصد قیمت روز دستگاه (در مقطع وقوع حادثه) یا قیمت مندرج در بیمه‌نامه است، هرکدام کمتر باشد.
•	خسارت سرقت معادل ۲۰درصد قیمت روز دستگاه (در مقطع وقوع حادثه) یا قیمت مندرج در بیمه‌نامه است، هرکدام کمتر باشد.

آسیب‌های تحت‌ پوشش

آسیب‌هایی که تحت‌پوشش بیمه موبایل و تبلت قرار می‌گیرند، از این قرارند:
۱. طرح بیمه صفحه‌نمایش موبایل
•	خسارات وارده به تاچ و ال‌سی‌دی ناشی از ضربه و شکستن تحت‌پوشش بیمه‌گر خواهد بود.
۲. طرح بیمه سرقت و خرابی
•	آب‌دیدگی، نم‌زدگی، نوسانات برق، القای الکتریکی، ضربه‌خوردگی، شکستن، آتش‌سوزی، انفجار، سیل و طوفان و هر نوع سرقت تحت‌‌پوشش بیمه‌گر خواهد بود.
•	در صورت سرقت، بیمه‌گذار در زمان اعلام خسارت باید تأییدیه کتبی مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر سرقت را ارائه کند. در غیر این صورت بیمه‌گر تعهدی در قبال خسارت مربوطه ندارد.

تعهدات شرکت بیمه‌گر

در صورت هرگونه آسیب و خسارت به صفحه‌نمایش دستگاه بیمه‌شده، خدمات بیمه‌ای و مسئولیت بیمه محدود به موارد زیر است:
۱. تعهدات طرح بیمه صفحه‌نمایش موبایل
•	شرکت بیمه‌گر در دوره تسری بیمه‌نامه، فقط یک بار خسارت پرداخت می‌کند.
•	سقف تعهد بیمه‌گر در زمان بروز خسارت حداکثر ۱۰۰میلیون‌ تومان یا معادل ارزش مورد‌بیمه است، هرکدام کمتر باشد.
۲. تعهدات طرح بیمه سرقت و خرابی
•	بیمه‌گر خسارت تأمین قطعات و هزینه دستمزد مرکز تعمیرات جهت تعمیر دستگاه آسیب‌دیده را به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند.
•	شرکت بیمه‌گر در دوره تسری بیمه‌نامه فقط یک بار خسارت پرداخت می‌کند.
•	جبران خسارت کلی مربوط به مواقعی است که گوشی یا تبلت بیمه‌شده از نظر مراکز تخصصی و معتبر خدمات فنی تجهیزات الکترونیک شرکت بیمه سامان قابل‌تعمیر نباشند.
•	سقف تعهد بیمه‌گر در زمان بروز خسارت حداکثر ۱۰۰میلیون‌ تومان یا معادل ارزش موردبیمه است، هرکدام کمتر باشد.

استثناهایی که تحت پوشش قرار نمی‌گیرند

مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم از شمول تعهدات بیمه‌گر خارج‌اند. به‌عبارت ساده‌تر، بیمه‌گر مسئول جبران این خسارت‌ها نیست:
۱. موارد استثنا در طرح بیمه صفحه‌نمایش موبایل
•	عیوب ذاتی (موارد تحت‌پوشش گارانتی دستگاه).
•	خسارت‌های وارده به لوازم جانبی موبایل و تبلت نظیر سیم‌کارت، کارت حافظه، شارژر، هندزفری، قاب محافظ، گلس صفحه‌نمایش، قلم هوشمند و بند ساعت هوشمند.
•	خسارت‌های ناشی از فعل عمدی بیمه‌گذار یا وابستگان او.
•	هزینه‌های جانبی از قبیل هزینه حمل دستگاه به مرکز تعمیرات.
•	کل خسارت دستگاه در صورت مخدوش‌بودن شماره سریال یا IMEI دستگاه بیمه‌شده.
•	خسارت‌های وارده به گوشی‌های بدون رجیستری.
•	خسارت‌های مربوط به قبل از تاریخ صدور بیمه‌نامه.
•	انجام مراحل خرید گواهی بیمه‌نامه از طریق دستگاهی متفاوت.
•	موارد مربوط به عملکرد دکمه اثر انگشت و دوربین تشخیص چهره.
•	خسارت‌های وارده به پیکسل ناشی از خطراتی که در بیمه‌نامه تحت‌پوشش نباشند.
۲. موارد استثنا در طرح بیمه سرقت و خرابی
•	عیوب ذاتی (موارد تحت پوشش گارانتی دستگاه).
•	خسارت‌های وارده به لوازم جانبی موبایل و تبلت نظیر سیم‌کارت، کارت حافظه، شارژر، هندزفری، قاب محافظ، گلس صفحه‌نمایش، قلم هوشمند و بند ساعت هوشمند.
•	خسارت‌های وارده به مدل‌های برند آیفون بر اثر ضربه و شکستگی قاب‌، بدنه، باتری و در پشتی. این موارد برای سایر برندها تحت‌پوشش است مگر آنکه خسارت وارده ناشی از تعمیرات نامناسب دستگاه موردبیمه باشد.
•	خسارت‌های ظاهری مربوط به زیبایی دستگاه شامل خراشیدگی رنگ و لعاب سطح موبایل.
•	استهلاک طبیعی دستگاه شامل اکسیدگی، زنگ‌زدگی یا پوسیدگی بر اثر شرایط آب‌و‌هوایی.
•	خسارت‌های تبعی یا عدم‌النفع.
•	خسارت‌ مربوط به سیستم نرم‌افزاری و اطلاعات ذخیره‌شده روی دستگاه.
•	خسارت‌ها و سرقت‌هایی که ناشی از جنگ، شورش، اغتشاش و بلوا بوده‌اند یا درنتیجه چنین شرایطی ناشی شده‌اند.
•	خسارت‌های ناشی از فعل عمدی بیمه‌گذار یا وابستگان او.
•	هزینه‌های جانبی از قبیل هزینه حمل دستگاه به مرکز تعمیرات.
•	کل خسارت دستگاه در صورت مخدوش‌بودن شماره سریال یا IMEI دستگاه بیمه‌شده.
•	موارد مربوط به عملکرد دکمه اثر انگشت و دوربین تشخیص چهره.
•	خسارت‌های وارده به پیکسل ناشی از خطراتی که در بیمه‌نامه تحت‌پوشش نباشند.
•	خسارت‌های وارده به گوشی‌های بدون رجیستری.
•	خسارت‌های مربوط به قبل از تاریخ صدور بیمه‌نامه.
•	انجام مراحل خرید گواهی بیمه‌نامه از طریق یک دستگاه متفاوت.
•	خسارت سرقت ناشی از خیانت در امانت.
•	خسارت دستگاه‌هایی که قبل و بعد از صدور بیمه‌نامه توسط مرکزی غیر از مرکز تخصصی صدور و پشتیبانی بیمه‌های تجهیزات الکترونیکی شرکت بیمه سامان باز و تعمیر شده باشند.

نحوه اعلام و پیگیری خسارت

شما می‌توانید به دو صورت آنلاین و حضوری، اعلام خسارت کنید:
۱. روش آنلاین
جهت اعلام خسارت آنلاین و پیگیری آن از شعب بانک سامان، مراحل زیر را دنبال کنید:
•	وارد سایت «www.si24.ir» شوید.
•	بالای صفحه سایت، سربرگ «خدمات الکترونیکی» و گزینه «فرم خسارت تجهیزات الکترونیک» را انتخاب کنید.
•	ظرف مدت ۷۲ ساعت بعد از تکمیل «فرم خسارت تجهیزات الکترونیک»، کارشناسان ارزیاب بیمه‌گر با شما تماس می‌گیرند.
•	با در‌دست‌داشتن کارت ملی، دستگاه آسیب‌دیده، جعبه و سایر متعلقات و گواهی بیمه‌نامه به شعب بیمه سامان معرفی‌شده توسط کارشناس مربوطه مراجعه کنید.
•	فرم اعلام خسارت را در اداره خسارت شعب شرکت بیمه سامان تکمیل کرده و نامه ارجاع به مراکز تخصصی ارزیابی تجهیزات الکترونیک را دریافت کنید (دقت کنید که درخصوص ارزیابی دستگاه خسارت‌دیده، فقط و فقط نظر مراکز ارزیابی معرفی‌شده از سوی شرکت بیمه سامان موردتأیید است).
•	در مرحله بعد معرفی‌نامه ارجاع به مراکز فنی تخصصی معتبر جهت تعمیرات دستگاه را دریافت و با مراجعه به این مراکز، جهت انجام تعمیرات لازمه و پرداخت هزینه‌های مربوطه اقدام کنید.
•	فاکتور رسمی و مهر‌شده تعمیرگاه را همراه با داغی قطعات تعویض‌شده و بیمه‌نامه به شعب بیمه سامان ارائه دهید. چنانچه دستگاه غیرقابل‌تعمیر است، نظر رسمی و مکتوب مرکز تخصصی ارائه‌دهنده خدمات فنی تجهیزان الکترونیک مبنی بر عدم امکان تعمیر و اصلاح دستگاه آسیب‌دیده را ارائه دهید.
•	ظرف ۲۰ روز کاری بعد از دریافت نامه، موارد زیر را به شعب بیمه سامان ارائه دهید:
الف. فاکتور تعمیرات انجام‌گرفته توسط مرکز تخصصی ارائه‌دهنده خدمات فنی تجهیزات الکترونیک مربوطه به‌انضمام داغی قطعات تعویض‌شده (در صورت خسارت جزئی).
ب. نظر رسمی و مکتوب معتبر (ممهور) مرکز تخصصی ارائه‌دهنده خدمات تجهیزات الکترونیک مبنی بر کلی‌بودن خسارت (عدم امکان تعمیر) به‌انضمام جعبه و سایر متعلقات دستگاه (در صورت خسارت کلی).
•	مبلغ خسارت ظرف ۷ روز کاری بعد از امضای فرم مفاصاحساب به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.
۲. اعلام و پیگیری خسارت حضوری
اولویت اصلی تشکیل پرونده و بررسی خسارت با مراجعه حضوری بیمه‌گذار به شعب بیمه سامان در سراسر کشور است. چنانچه بیمه‌گذار به‌دلایل مختلف اعم از ضعف و مشکلات لینک نرم‌افزار، ضعیف‌بودن اینترنت یا عدم دسترسی به اینترنت قادر به ثبت خسارت به‌صورت آنلاین نباشد، می‌تواند با مراجعه حضوری به یکی از شعب معتبر شرکت بیمه سامان در سراسر کشور، خسارت وارده را اعلام کند. فهرست شعب بیمه سامان در وب‌سایت این بیمه به نشانی «si24.ir» قابل‌مشاهده است.

مدارک لازم جهت دریافت خسارت سرقت

بیمه‌گذار جهت دریافت بیمه سرقت گوشی در زمان بروز خسارت باید مدارک زیر را ارائه دهد:
•	گزارش مقامات انتظامی و قضایی مبنی بر تأیید وقوع سرقت.
•	پرینت ثبت سرقت در سامانه همیاب ۲۴ (مدارک تأیید و اعلام سرقت به اپراتورهای فعال در کشور).
•	جعبه و متعلقات داخل جعبه الزامی (درصورت عدم ارائه، بیمه‌گر مجاز و محق به کسر ارزش بازیافتی این موارد از مبلغ خسارت است).
•	تغییر رجیستر گوشی به مالکیت بیمه سامان (در غیر این صورت شرکت بیمه سامان تعهدی درخصوص پرداخت خسارت ندارد).
•	فاکتور خرید.
نکات تکمیلی درباره بیمه موبایل و تبلت
۱. لزوم تعمیر دستگاه در مراکز پیشنهادی بیمه سامان
بیمه‌گذار باید در انتخاب مرکز ارائه‌دهنده خدمات فنی مربوطه کاملا دقت کند. در صورت انجام تعمیر در مرکزی جز مرکز تخصصی تعمیر تجهیزات الکترونیک بیمه سامان، شرکت بیمه‌گر هیچ مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط مراکز مزبور نخواهد داشت.
۲. لزوم پرداخت هزینه تعمیر مطابق مبالغ متعارف
در صورت مغایرت هزینه‌های درج‌شده در فاکتورهای ارائه‌شده توسط بیمه‌گذار با مبالغ متعارف، بیمه‌گر محق و مجاز است جهت اخذ نظر ثانویه، موضوع را به کارشناسان معتمد شرکت بیمه سامان ارجاع دهد. جبران خسارت صرفا بر حسب هزینه‌های متعارف انجام می‌گیرد ولو اینکه بیمه‌گذار مبلغی به‌مراتب بیشتر از هزینه‌های متعارف به مرکز تعمیرات مربوطه پرداخته باشد.
۳. اهمیت خرید بیمه مطابق با ارزش متعارف و روز دستگاه
بیمه‌گذار موظف است هنگام خرید بیمه‌نامه پوشش بیمه‌ای مطابق ارزش متعارف و روز دستگاه بخرد تا در صورت نوسان و افزایش قیمت دستگاه، خسارت احتمالی مشمول کم‌بیمه‌گی و اعمال ضریب ماده ۱۰ قانون بیمه نشود. برای جلوگیری از این اتفاق بیمه‌گذار می‌تواند قبل از هرگونه خسارت احتمالی مابه‌التفاوت حق بیمه را بر اساس قیمت روز دستگاه هنگام خرید بیمه‌نامه پرداخت کند.

پرسش‌های پرتکرار

آیا محدودیتی برای قیمت و مدل گوشی بیمه‌شده وجود دارد؟
‎فرقی نمی‌کند تبلت ۱میلیون‌تومانی کارکرده دارید یا موبایل ۱۰۰میلیون‌تومانی نو؛ شرط اول و آخر رجیستربودن دستگاه است.
بیمه موبایل اسنپ خسارت چه‌ نوع آسیب‌هایی را جبران می‌کند؟
شکستگی، سوختن قطعات، حوادث طبیعی و سرقت بدون محدودیت زمانی و مکانی.‎
بیمه‌نامه چطور به‌ دست کاربر می‌رسد؟
بیمه‌نامه بعد از پرداخت حق بیمه به شماره موبایلی ارسال می‌شود که کاربر با آن در اسنپ ثبت‌نام کرده است. در صورت درج آدرس ایمیل در مراحل درخواست، فایل بیمه‌نامه به آدرس ایمیل کاربر نیز ارسال خواهد شد.‎
سنجش سلامت صفحه موبایل چطور انجام می‌شود؟
کاربر با شرکت در آزمون رنگ‌آمیزی کل صفحه و دریافت پیام «صفحه دستگاهتان سالم است»، سلامت صفحه‌نمایش موبایل موردنظر را دارد.‎
آیا امکان بیمه‌کردن گوشی‌های تعمیرشده وجود دارد؟
خیر؛ موبایل‌ها و تبلت‌هایی که قبلا تعمیر شده باشند‌، تحت‌پوشش هیچ‌یک از انواع بیمه‌های موبایل قرار نمی‌گیرند.‎
کدام بیمه‌گرها با اسنپ همکاری دارند؟
در حال حاضر فقط شرکت بیمه سامان.‎
تعرفه بیمه گوشی موبایل در اسنپ چقدر است؟
مبلغ پرداختی با توجه به نوع بیمه گوشی (صفحه‌نمایش یا پوشش کلی) و قیمت روز گوشی یا قیمت مندرج در بیمه‌نامه متغیر است. این مبلغ برای بیمه صفحه‌نمایش حدودا بین ۶۰ تا ۳۶۰هزار تومان و برای بیمه پوشش کلی حدودا ۲۴۵هزار تومان تا ۱میلیون و ۴۷۰هزار تومان است.‎
آیا امکان خرید حضوری بیمه موبایل وجود دارد؟
‎خیر؛ این تسهیلات ویژه خرید آنلاین از طریق سوپراپ اسنپ است.